Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background
Inspiration

Möt en av oss: Ewa Augustsson, gruppledare kundtjänst i Halmstad

Kundtjänst i Halmstad tar varje dag emot hundratals samtal från kunder som behöver snabb och korrekt hjälp. Ewa Augustsson och hennes team är både flexibla och lösningsorienterade.

Ewa har jobbat på Martin & Servera sedan 2001 och varit på Kundtjänst i elva år. Under sina år har hon hjälpt tusentals kunder med allt från att berätta var leveransen befinner sig till att hitta unika produkter. Det finns idag få kundfrågor som överraskar henne. Kunderna finns över hela södra Sverige ända upp till norr om Kalmar, Mariestad och Strömstad.

 

”Det är ett stort område med många kunder. Under sommaren är det naturligtvis högtryck med många event och aktiviteter i de större städerna och turistorterna, som till exempel Malmö, Göteborg, Öland och hela kusten från Kalmar till Strömstad”, säger Ewa Augustsson. 

 

Ewa leder tiotalet medarbetare på Kundtjänst och menar att Kundtjänst verkligen är spindeln i nätet.

 

”Att stötta mina medarbetare och hjälpa dem att lösa kundernas frågor i högt och lågt är min viktigaste uppgift. Vi är alla extremt lösningsorienterade och flexibla, det är många pusselbitar som ska falla på plats under en dags arbete. Att lösa kundens problem samma dag är alltid ambitionen”, säger Ewa.

"Att stötta mina medarbetare och hjälpa dem att lösa kundernas frågor i högt och lågt är min viktigaste uppgift."

Ewa Augustsson

”När kommer leveransen, det är en av de vanligaste frågorna vi får på Kundtjänst. Området som vi hjälper är stort geografiskt och innefattar även sex olika rangeringar, det vill säga terminaler för omlastning”, fortsätter Ewa.

 

Till sin hjälp har Kundtjänst bland annat lagerstyrningssystemet Astro, som gör det lättare att spåra varor och kolla upp leveranser. Medarbetarna på Kundtjänst hjälper också kunder i offentlig verksamhet när något gått fel med deras elektroniska beställningar.

Många samtal varje dag

”Vi får runt 250-350 kundsamtal per dag till Kundtjänst. Det är alltid roligt när vi löser kundens eventuella problem och alla är nöjda”, säger Ewa.

 

Kundtjänsten i Halmstad svarar på kundernas frågor och löser problem måndag till lördag. Dessutom är det Martin & Serveras Kundtjänst som snabbt varslar kunder vid återkallning av varor på grund av hotad matsäkerhet eller kvalitetsbrist.

 

”Det har alltid högsta prioritet, det gäller att jobba snabbt och ringa alla berörda kunder på kort tid”, säger Ewa.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.