Vad kan Vera hjälpa dig med
- Lägga till artiklar i en lista i e-handeln. Artiklarna som läggs till blir synliga för verksamhetens beställare, som sedan kan lägga en order i e-handeln.
- Ångra den senast tillagda artikeln i listan
Hur använder man Vera
För att starta:Säg “Hej Google…”
Sedan “Prata med Martin & Servera…”
För att lägga en artikel till listan:
Säg t.ex. “Skriv upp 5 kg tomater…”
eller "Lägg till 3 förpackningar med vegetarisk pytt"
För att ångra den senast tillagda artikeln:
Säg “Ångra”
För att få hjälp:
Säg "Hjälp"
För att avsluta:
Säg t.ex. “Hej då…”
Kom ihåg att detta är en testversion. Maila oss därför gärna feedback kring hur Vera fungerar, så att vi kan förbättra funktionen.
För dig som är beställningsansvarig
De artiklar som läggs till med hjälp av Vera hittar du bland dina Favoriter, redo för beställning. Dina Favoriter når du genom att klicka på hjärtikonen intill kundvagnen.Om artikeln inte får en direktträff, så kommer den att läggas till som en textrad i listan.
För att ersätta textraden med ett artikelnummer, klicka på sök art.nr.
Notera
Vera försöker alltid matcha sökfrasen mot en exakt artikel, men ibland blir det fel. Dubbelkolla alltid sökfrasen för att se vad kökspersonalen faktiskt sa vid tillfället.Vera kan endast uppfatta fyra olika röster. Låt därför de personer som arbetar mest med att lägga till artiklar till listan att turas om att använda (träna upp) Vera i början.