Grön – Meditativt
Mätningen visade att den gröna färgen hade en vitaliserande och stärkande effekt, var djupt avkopplande och visade på förbättringar i immunförsvaret. Hjärtfrekvensen låg också under genomsnittet. Den gröna färgen beskrevs som avkopplande, lugn och välkomnande. En miljö för återhämtning och läkning, snarare än spänning och romantik.Svart – Sofistikerat
Svart är en komplex färg. Den uppfattades som exklusiv, modern, sofistikerad men samtidigt lite ovälkomnande och tråkig. Den uppfattades klart och tydligt som lämplig för sofistikerade evenemang där man lämnar barnen hemma. Hjärnvågsmätningarna visade på höga nivåer av kreativitet och upphetsning, men också lägre nivåer av koncentration – vilket gör färgen mindre lämpad för affärssammankomster.Blå - Lugnande
Mätningarna av den blå färgen visade att den hade en djupt avslappnande effekt. Den fick även höga utslag på kreativitet och känslomässig anknytning. Detta återkommer också i beskrivningen av den blå färgen som välkomnande, lugn och avkopplande. Blått ansågs fungera bra för sammankomster med familj och vänner, för frukost eller kaffe, men inte lika bra för exklusiva restaurangupplevelser eller affärssammankomster.Vit – Exklusivt
Den vita färgen stod ut genom att den gav låga utslag inom alla hjärnvågsfrekvenser. Detta visar att det är en neutral färg som kan fungera lite som ett blankt papper för gästernas förväntningar. Vitt uppfattades också som den bästa färgen för affärssammankomster. Färgen uppfattas som exklusiv och modern, men fick låga utslag för känsloupplevelser som glädje och spänning. En lämplig färg för att skapa neutrala miljöer som inte distraherar gästerna.