Här hittar du information om annonsering i Martin & Serveras kanaler, såväl digitala som print. Du hittar utgivningsplaner för samtliga kampanjtidningar och insticksblad samt information om annonsering på hemsida och i e-handel.
Vi rekommenderar
För leverantör
Café & konditori
Café & konditori (tidigare Café & bageri) är ett digitalt magasin. Vi sätter stort fokus på inspiration, nyheter och naturligtvis kampanjartiklar efter säsong och högtider. Inspirationen bygger på teman som Påsk, Halloween och Jul, med tillhörande anpassade artiklar. Café & konditori når cirka 3 500 café- och anbudskunder.
Den goda måltiden är ett tryckt magasin som riktar sig mot våra kunder som arbetar med mat inom vård, skola och omsorg, cirka 7000 kunder. Den innehåller inspirerande reportage från kunder med fokus på hållbarhet, matglädje och kunskap. I Den goda måltiden visas även kampanjartiklar riktade till våra kunder på den offentliga marknaden.
Digital annonsering är ett perfekt sätt för dig som leverantör att snabbt nå ut till Martin & Serveras kunder, bygga varumärke eller skapa intresse för en kategori eller en produkt. Du når kunderna i inköpsögonblicket, med stora möjligheter att påverka och skapa merförsäljning.
Mall till varumärkesannonsering på hemsidan Ska du annonsera med en leverantörssida på hemsidan? Nedan finns en Photoshop-mall att använda som hjälpmedel. I mallen finns ett lager i form av en vit rektangel som speglar hur bildytan kommer att se ut på hemsidan. Notera att denna vita rektangel endast är ett hjälpmedel och inte ska monteras på bilden. Öppna mallen här.
Färskvaror består av 12 sidor och innehåller en blandning av inspirerande information om kött, chark, fågel och fisk. Med dess insticksblad Lunchbladet ges den ut 6 gånger per år och når ca 13 000 kunder över hela landet.
Målgruppen för Färskvaror är privata restauranger och den innehåller en blandning av inspirerande information om våra producenter, nyheter, kunskap, kvalitet och kampanjartiklar. Lunchbladet bladas in i Färskvaror och fokuserar på riktigt bra priser som passar lunchkrogen och personalmatsalen. Med Färskvaror och Lunchbladet stärker vi Martin & Servera som specialist inom segmentet.
Kök & matsal ges ut 3 gånger om året och når ca 20 000 kunder över hela landet. Tidningen innehåller 40 sidor och har ett extra fokus på inspiration, reportage, kunskap, spännande nyheter, hållbarhet och attraktiva erbjudanden. Innehållet består bl.a. av kund- och leverantörsreportage, annonser utan kampanjpris och kampanjartiklar med pris. Kök & matsal skapar medvetenhet kring vårt breda sortiment inom kategorin utrustning och non food och är ett viktigt säljmaterial för säljkåren.
Smak & Inspiration ges ut 3 gånger per år och når ca 20 000 kunder över hela landet. Tryckta utgåvor skickas till privata och kedjekunder. Syftet är att skapa intresse och agera skyltfönster för nyheter och trender samt driva försäljning av artiklar med hög aktualitet. Innehållet är en blandning av inspiration, leverantörsreportage, hållbar matglädje, leverantörsannonser, kunskap och kampanjartiklar.
Dryck & bar ges ut 3 gånger per år och når ca 6 000 privata kunder med utskänkningstillstånd över hela landet. Antalet sidor varierar och innehållet består av en blandning av inspiration, nyheter i säsong för bar och vinmenyer samt kampanjartiklar. Med Dryck & bar driver vi försäljning och skapar intresse för nyheter inom dryckessegmentet.
Kampanjtidningarna Sommargäster och Julbordet når ca 20 000 kunder och riktar sig till privata sommarkrogar respektive restauranger med julbord. Sommargäster skickas till privata och kedjekunder och Julbordet skickas till hela vår kundkrets. Tidningarna innehåller annonser utan kampanjpriser och kampanjartiklar med pris. Sommargäster och Julbordet hjälper till att driva försäljning och öka kundens lönsamhet. Sommargäster används också vid vårens kundträffar och av säljkåren inför sommarsäsongen. Kampanjperioden för Sommargäster löper från mitten av maj till slutet av augusti.
Nyhetslanseringsprogrammet är ett perfekt sätt för dig som leverantör att snabbt nå ut med nya artiklar till Martin & Serveras kunder. Vi erbjuder ett Standard-paket och ett Utökat paket. Under 2024 har vi tre lanseringsfönster.
I leverantörsportalen under ”Kampanj” kan du som är leverantör planera dina kampanjer hos oss. Du ser vilka kampanjer du ska vara med i och kan skicka in förslag på artiklar med tillhörande rabattförslag, som du vill ha med på kampanj. Det är även i kampanjplaneringsverktyget som du laddar upp eventuellt annonsmaterial.
Produktbilder, marknadsbudskap och säkerhetsdatablad
För dig som leverantör är bra produktinformation och artikelbilder hos Martin & Servera en förutsättning för listning samt försäljning. När duhar skickat in en artikel viaDabas,ValidooellerExcel VCDmed oss som mottagareär det dags att skicka in produktbild.
Martin & Servera Restauranghandel använder GS1-standard för inhämtning av artikelinformation. Med GS1-standarden får säljare och köpare ett standardiserat sätt för att utbyta digital artikelinformation – både på den lokala och globala marknaden.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.