Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

Martin & servera appen

Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna som vi får angående Martin & Servera appen. Om du inte hittar svaret på din fråga här går det också bra att kontakta oss.

Reklamation


Du påbörjar en reklamation genom att gå till den order* reklamationen gäller. Klicka på knappen Reklamera vara. När du valt vilken vara du vill reklamera fyller du i varför du vill reklamera varan, beskriver felet samt tar en bild. Slutför reklamationen och skicka. 

Har du frågor om din inskickade reklamation är du alltid välkommen att kontakta oss på kundtjänst.  
 
För funderingar kring reklamationsvillkoren hänvisar vi till: https://www.martinservera.se/bli-kund/villkor
 
*Du kan endast reklamera varor på ordrar som blivit levererade. 

Nej, i dagsläget går det endast att skicka in en reklamation via appen. Om vi behöver mer information om din reklamation kommer vi att höra av oss via mejl. Har du frågor om du reklamation får du gärna kontakta oss på kundtjänst.

Det kan bero på att du försöker reklamera en saknad vara 48 timmar efter ordern levererats.

    Leverans


    Nej, du får inte en notis vid försening. Om transporten försenas får du en ny estimerad tid för leveransen, den kan du se i appen.

    Nej, du kommer endast kunna se en estimerad leveranstid. När lastbilen är cirka 15 minuter bort får du en notis som informerar om att leveransen snart är framme.

    För att kunna använda appen, och se dina leveranser, behöver du vara kopplad till vårt transportplaneringssystem. Om du inte ser dina leveranser och har frågor, var vänlig mejla oss på ehandel@martinservera.se.

    Ibland kan det tyvärr vara så att en leverans inte syns av någon anledning. Det kan beror på hur ordern är lagd eller en bugg i något av våra system. Om du har en leverans som borde synas i appen, kontakta oss så tittar vi på det.

      Övrigt


      Du som är kund hos Martin & Servera Restauranghandel har tillgång till appen. För att kunna logga in och se information om dina leveranser behöver du ha ett inlogg till vår e–handel och vara kopplad mot vårt transportplaneringssystem.

      Har du frågor kring inloggning och ditt konto? Kontakta oss på ehandel@martinservera.se så återkopplar vi så fort vi kan.

      Om ni är flera stycken som använder samma inloggningsuppgifter på olika enheter (mobiler/ipads), så kommer alla att bli utloggade om en av er loggar ut på sin enhet.

      Nej, det syns inte. Däremot kan du godkänna att appen ska uppdateras automatiskt. Om du inte vill godkänna automatisk uppdatering så kan du gå in på AppStore/Google Play då och då för att se om det finns en uppdatering tillgänglig. 
       
      Det är viktigt att kontinuerligt uppdatera appen så att du alltid har den senaste versionen. Det säkerställer att appen fungerar på bästa sätt. 

      Du aktiverar eller stänger av notiser under systeminställningar på din mobiltelefon.

      För iPhone går du till Inställningar > Notiser och väljer Martin & Servera-appen. Här ställer du in om och hur du vill att dina notiser ska visas. 

      För Android väljer du Inställningar på telefonen och trycker på Appar och aviseringar. Välj Martin & Servera-appen och välj en aviseringstyp.

      Notera att detta kan skilja sig mellan olika modeller.

      Pant visar hur många SRS-backar som lastbilen tar med sig tillbaka och som du får betalt för. Just nu är det endast SRS-backar som syns i appen, inte övriga.

        Läs mer Läs mindre

        Vänta kvar, din sida laddas.