Har din leverans uteblivit? Saknar du något från din beställning? Har du frågor om våra egna varor? Välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi finns över hela landet och hjälper dig med reklamation och felanmälningar.
Kan jag skicka en vara i retur utan att först kontakta kundtjänst?
Nej, för att kunna skicka en retur med chauffören måste kundtjänst alltid kontaktas för att ett ärende ska skapas upp.
OBS! Färskvaror med kortare hållbarhet än 30 dagar får aldrig gå i retur. Även vid reklamation av restaurangutrustning gäller särskilda villkor.
Varor som direktlevererats kan endast returneras vid fel på varan eller vid annat fel orsakat av Martin & Servera. Sådan retur måste alltid godkännas av Martin & Servera. Retur ska ske i originalemballage.
För att läsa våra fullständiga reklamationsvillkor, klicka här.
Jag har returnerat en artikel. När får jag min kreditering?
Generellt gäller att kreditering görs så snart artikeln kommit i retur till oss.
Hur reklamerar jag varor i appen?
Du påbörjar en reklamation genom att gå till den order* reklamationen gäller. Klicka på knappen Reklamera vara. När du valt vilken vara du vill reklamera fyller du i varför du vill reklamera varan, beskriver felet samt tar en bild. Slutför reklamationen och skicka.
Har du frågor om din inskickade reklamation är du alltid välkommen att kontakta oss på kundtjänst.
*Du kan endast reklamera varor på ordrar som blivit levererade.
Kan jag följa mitt reklamationsärende i appen?
Nej, i dagsläget går det endast att skicka in en reklamation via appen. Om vi behöver mer information om din reklamation kommer vi att höra av oss via mejl. Har du frågor om du reklamation får du gärna kontakta oss på kundtjänst.
Läs mer
Vi rekommenderar
Hjälp
Returer av pant
Du kan returnera pant med våra chaufförer. Här ser du hur du går tillväga.
Klicka på din närmaste stad om du vill komma i kontakt med oss. Här hittar du telefonnummer, besöksadress och postadress för valt säljkontor eller lager.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.