Returhantering av SRS-backar, röda och blå returglasbackar
För dessa returer behöver du inte anmäla hämtning i förväg utan chauffören noterar returnerat antal på transportsedeln.
Returhantering av kolsyretuber och ölfat
För dessa returer krävs att du fyller i formuläret på denna sida eller kontaktar kundtjänst via e-post eller telefon. Chauffören har med sig en retursedel vid nästkommande leverans.
Returhantering av PET-flaskor och aluminiumburkar
Vid retur av PET-flaskor och aluminiumburkar behöver du som kund vara registrerad hos Returpack, då får du etiketter som ska klistras på de säckar som returneras med Martin & Serveras chaufför. Returpack krediterar sedan dig som kund.
- Säckarna får endast innehålla aluminiumburkar eller PET-flaskor. De får inte innehålla skräp, glas eller andra främmande föremål.
- Säckarna måste vara godkända av Returpack. De godkända säckarna är speciellt framtagna för att hålla under transport av aluminiumburkar och PET-flaskor.
- Fyll säckarna lagom mycket. En överfylld eller underfylld säck riskerar att inte godkännas. Här kan du ser hur en bra fyllnadsgrad ser ut.
Kontaktuppgifter:
Returpack i Norrköping:
Telefon: 011- 19 19 80
E-post: kundtjanst@returpack.se
Tänk på att all pant ska vara i så gott skick som möjligt
- Panten ska i första hand lämnas direkt till chauffören, annars på överenskommet ställe. Ställ pantreturerna i burar, sorterade efter sort (SRS-backar, röda backar, blå backar).
- Märk upp panten noga om du delar varumottagning med andra kunder och aktörer så att vi vet vem returen tillhör.
- När pantretur skickats till Martin & Servera görs en kreditering inom 1 - 2 veckor. Skulle något inte stämma är det viktigt att du kontaktar kundtjänst så snart som möjligt så hjälper de till.
Har du frågor om returhantering?
Kontakta gärna vår kundtjänst! Kontaktuppgifter till din kundtjänstkontakt hittar du på vår hemsida eller på din följesedel.