Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background

Kampanjtidningar

Här hittar du information om annonsering i Martin & Serveras kampanjtidningar; Smak & Inspiration, Smak & inspiration Dryck, Sommargäster, Julbordet Färskvaror, Den goda måltiden, Lunchbladet, Skafferiet, Kök & matsal och Café & bageri.

Smak & Inspiration 2021

Smak & Inspiration ges ut 3 gånger per år och når ca 23 000 kunder över hela landet. Syftet är att skapa intresse och agera skyltfönster för nyheter och trender samt driva försäljning av artiklar med hög aktualitet. Innehållet är en blandning av inspiration, leverantörsreportage, hållbar matglädje, leverantörsannonser, kunskap och kampanjartiklar.

Ladda ner utgivningsplan och annonsformat för 2021


Smak & Inspiration Dryck 2021

Smak & Inspiration Dryck ges ut 3 gånger per år och når ca 7 000 privata kunder med utskänkningstillstånd över hela landet. Antalet sidor varierar och innehållet består av en blandning av inspiration, nyheter i säsong för bar och vinmenyer samt kampanjartiklar. Med Smak & Inspiration Dryck driver vi försäljning och skapar intresse för nyheter inom dryckessegmentet.

Ladda ner utgivningsplan och annonsformat för 2021


Kök & matsal 2021

Kök & matsal ges ut 3 gånger om året och når ca 23 000 kunder över hela landet. Tidningen innehåller 40 sidor och har ett extra fokus på inspiration, reportage, kunskap, spännande nyheter, hållbarhet och attraktiva erbjudanden. Innehållet består bl.a. av kund- och leverantörsreportage, annonser utan kampanjpris och kampanjartiklar med pris.  Kök & matsal skapar medvetenhet kring vårt breda sortiment inom kategorin utrustning och non food och är ett viktigt säljmaterial för säljkåren. 

Ladda ner utgivningsplan och annonsformat för 2021


Färskvaror, Skafferiet och Lunchbladet 2021

Färskvaror består av 12 sidor och innehåller en blandning av inspirerande information om kött, chark, fågel och fisk. Med dess insticksblad Skafferiet och Lunchbladet ges den ut 6 gånger per år och når ca 14 000 kunder över hela landet. Målgruppen för Färskvaror är privata restauranger och den innehåller en blandning av inspirerande information om våra producenter, nyheter, kunskap, kvalitet och kampanjartiklar. Lunchbladet bladas in i Färskvaror och fokuserar på riktigt bra priser som passar lunchkrogen och personalmatsalen. Skafferiet är ett nytt insticksblad i Färskvaror, som också riktar sig till lunchkrogar. Här visas cirka 46 artiklar per blad med fokus på skafferivaror och djupfryst. Med Färskvaror, Skafferiet och Lunchbladet stärker vi Martin & Servera som specialist inom segmentet.

Ladda ner utgivningsplan och annonsformat för 2021 (Färskvaror och Lunchbladet)

Ladda ner utgivningsplan för 2021 (Skafferiet)


Café & bageri 2021

Café & bageri ges ut 5 gånger per år och når ca 3500 caféer, konditorier och bagerier över hela landet. Den innehåller 8 sidor inspiration, nyheter samt kampanjartiklar efter säsong och högtider. Stort fokus ligger på teman som Påsk, Examen och Jul, med tillhörande anpassade artiklar. Med Café & bageri driver vi försäljning, ökar kundens lönsamhet samt skapar intresse för nyheter. Kampanjtidningen används också vid införsäljning av nya kunder i segmentet.

Ladda ner utgivningsplan och annonsformat för 2021


Sommargäster och Julbordet 2021

Kampanjtidningarna Sommargäster och Julbordet når cirka 23 000 kunder och riktar sig till privata sommarkrogar respektive restauranger med julbord. Tidningarna innehåller annonser utan kampanjpriser och kampanjartiklar med pris. Sommargäster och Julbordet hjälper till att driva försäljning och öka kundens lönsamhet. Sommargäster används också vid vårens kundträffar och av säljkåren inför sommarsäsongen. Kampanjperioden för Sommargäster löper från mitten av maj till slutet av augusti.

Sommargäster och Julbordet kommer att finnas tillgängliga för nedladdning på vår hemsida. Dessutom kommer alla aktuella kampanjartiklar att gå att hitta i vår e-handel.

Ladda ner utgivningsplan och annonsformat för 2021


Den goda måltiden 2021

Den goda måltiden är ett magasin som riktar sig mot våra kunder som arbetar med mat inom vård, skola och omsorg, cirka 9000 kunder. Den innehåller inspirerande reportage från kunder med fokus på hållbarhet, matglädje och kunskap. I Den goda måltiden visas även kampanjartiklar riktade till våra kunder på den offentliga marknaden.

Ladda ner utgivningsplan och annonsformat för 2021

 

Kontaktpersoner – frågor om kampanjartiklar

Smak & inspiration, Café & Bageri, Färskvaror, Lunchbladet, Den Goda Måltiden, Skafferiet, Julbordet och Sommargäster

Frågorna besvaras av Sortiment & inköp, kontakta er koordinator eller kampanjforslag@martinservera.se

Smak & inspiration Dryck

Frågorna besvaras av Emmie Bolmstedt på Sortiment & inköp, emmie.bolmstedt@martinservera.se

Kök & matsal

Frågorna besvaras av Andrea Rönnblom, andrea.ronnblom@martinservera.se och Alexandra Gullbrandalexandra.gullbrand@martinservera.se, på Sortiment & inköp.

Kontaktpersoner färdigt material och frågor gällande annonser och redaktionellt innehåll

Vänd dig till ansvarig kontaktperson enligt listan nednan. 

Linda Gorard
Produktionsledare för Smak & inspiration, Café & Bageri och Julbordet
08-672 84 32
linda.gorard@martinservera.se

Charlotte Dahlberg
Produktionsledare för Kök & matsal, Färskvaror, Lunchbladet och Skafferiet
070-768 02 35
charlotte.dahlberg@martinservera.se
 

Josefin Bäckmark
Produktionsledare för Restaurangbutikernas kampanjmaterial
070-275 21 80
butikskampanjer@martinservera.se

Amanda Fager
Produktionsledare för Sommargäster
073-036 32 71
amanda.fager@martinservera.se

För leverantör

Digital annonsering

Digital annonsering är ett perfekt sätt för dig som leverantör att snabbt nå ut till Martin & Serveras kunder, bygga varumärke eller skapa intresse för en kategori eller en produkt. Du når kunderna i inköpsögonblicket, med stora möjligheter att påverka och skapa merförsäljning.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.