EDI (Electronic Data Interchange) är ett sätt att elektroniskt utbyta standardiserade meddelanden mellan respektive affärssystem med eller utan hjälp av en systemleverantör. Istället för att ringa eller maila och sedan manuellt registrera och uppdatera systemen, görs detta per automatik. Detta spar både tid och pengar samt skapar nya affärsmöjligheter.
Fördelar för dig som leverantör
Ordern går per automatik in i ert system. Den elektroniska hanteringen av informationsflödet minskar risken för fel och dubbelarbete. När order kommit in genererar mottagande system en orderkvittens (orderbekräftelse) som innebär att ni som leverantör mottagit ordern. Merparten av systemen kan också skicka en orderavvikelse (ordererkännande) om en vara är slut vid ordertillfället och på så sätt direkt uppdatera våra varuförsörjare om detta. Att skicka fakturor via EDI innebär att man spar porto och hanteringskostnader, man får också en direkt kvittens på att fakturan kommit fram.
Vår målsättning är att skapa en attraktiv kampanjplan bestående av både tryckt och digitalt media som stärker vårt totala erbjudande på marknaden och effektivt stödjer försäljningen. På följande sidor hittar du annonsinformation inklusive teknisk specifikation, materialdagar och olika teman.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.