Leverantörsportalen är vår gemensamma plattform för utbyte av information mellan oss på Martin & Servera och våra leverantörer.
Via leverantörsportalen kan du som leverantör:
Ta del av nyheter och information
Avisera prisjusteringar för prisfönstren
Fylla i kompletterande artikelinformation
Se dina artiklar och vilka av dessa som har en bild kopplad till sig
Få tillgång till statistik
Boka och hantera kampanjer
Besvara anbudsstöd och artikelförfrågningar
Hantera dina företags- och kontaktuppgifter samt administrera användare
Så registrerar du dig på leverantörsportalen
De allra flesta av Martin & Serveras leverantörer använder redan leverantörsportalen. Det är viktigt att du registrerar dig. Har du ännu inte registrerat dig ser vi gärna att du gör det så snart som möjligt, så att du får tillgång till funktionerna i portalen.
Du ska ha mottagit en inbjudan från oss när vi inledde vårt samarbete. I inbjudan bifogas en instruktionsmall som du följer för att enkelt logga in och göra en nyregistrering. Om du saknar en inbjudan, hör av dig till din kontakt hos oss så hjälper vi dig.
När du har registrerat dig i leverantörsportalen och lagt in en huvudkontakt administrerar du själv smidigt kontaktuppgifterna och kan lägga till flera användare.
Via länken nedan kommer du till Martin & Serveras leverantörsportal:
Nedan finner du svar på några vanliga frågor om Martin & Serveras leverantörsportal.
Hur orienterar jag mig i portalen?
I huvudmenyn under Infocenter finner du instruktioner för de funktioner som portalen omfattar.
Kan jag lägga till flera användare i portalen?
Den som har rollen administratör kan lägga till användare och tilldela olika behörigheter. Endast en användare på ditt företag kan vara administratör. Du som är administratör lägger till en användare genom att gå till huvudmenyn och välja ikonen Admin. Välj därefter grön knapp för att tilldela behörighet och bjuda in ny användare. Välj gul knapp för att lämna över rollen som administratör till en annan användare.
Vad betyder kompletterande artikelinformation?
Kompletterande artikelinformation innebär sådan information som inte inkluderas i GS1-standard. Det kan vara information som är specifik för just vår leverantörs- eller kundrelation eller så kan det röra sig om uppgifter som inte går att skicka in via standarden. Exempel på sådan information är produktegenskaper och olika attribut som färger, produktmaterial, dimensioner och så vidare. Annan information som inte anges via standarden är prisinformation som listpris, olika produktstöd och marknadsrabatter.
Vi kommer att meddela er via autogenererade mejl direkt i leverantörsportalen när vi önskar kompletterande artikelinformation från er.
Hur fyller jag i kompletterande artikelinformation i leverantörsportalen?
Jag hittar inte funktionen Kompletterande artikelinformation i leverantörsportalen, vad gör jag då?
Det beror på att du inte har fått behörighet till den funktionen. Be den som är administratör att lägga till dig som användare och tilldela dig behörigheten Leverantör.
Var hittar jag min statistik?
I menyn till vänster i bild finner du olika menyval som hjälper dig vidare i systemet. Under rubriken Mitt företag finner du fliken för Rapport/Statistik.
Vår målsättning är att skapa en attraktiv kampanjplan bestående av både tryckt och digitalt media som stärker vårt totala erbjudande på marknaden och effektivt stödjer försäljningen. På följande sidor hittar du annonsinformation inklusive teknisk specifikation, materialdagar och olika teman.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.