Digitala verktyg för en smartare restaurangbransch
Digitaliseringen ökar – många har tillgång till internet och fler och fler använder det dagligen. Naturligtvis tar digitaliseringen också mer plats i restaurangvärlden. Här berättar vi om några smarta digitala verktyg som underlättar för dig som driver restaurangverksamhet och samtidigt förbättrar upplevelsen för dina gäster.
Vi på Martin & Servera samarbetar med Karma-appen där du som driver restaurang eller café kan minska ditt matsvinn till nära noll – varje dag. Karma och Martin & Servera har samarbetat ända sedan starten.
Karma har vuxit stort sedan starten 2016. Över 1,4 miljoner appanvändare räddar mat via Karma och de finns i 225 städer och har över 9200 ansluta restauaranger och butiker.
"Under första veckan med Karma lade vi upp cirka 20 erbjudanden från Slagteriaktiebolaget på Östermalm och Solna Gates, både från a la carte- och lunchmenyn. Allt blev sålt, så vi har räddat mat som vi annars hade slängt. Det finns inga ursäkter att inte vara med, det går helt i linje med Sabis miljötänk. Appen är otroligt enkel och användarvänlig, så det är inget merjobb för personalen." - David Viklund, driftschef
Carotte
"Karma är ett fantastiskt initiativ! Vi har räddat mat som vi annars hade behövt slänga och dessutom har vi fått nya kunder som aldrig varit hos oss förut." - Christian Mertzig VD
Waynes Coffee
"Minimal miljöpåverkan och hållbarhet är en av hörnstenarna i Wayne's Coffees verksamhet. När Karma kom till oss och förklarade hur vi kan vara den första cafékedja som hjälper till att aktivt minska matsvinnet på ett sätt som alla tjänar på, var det ett enkelt beslut att ansluta oss till tjänsten." - Daniel Nordström, produktutvecklingschef
Vi rekommenderar
Tjänster
Anslut dig till Karma via Restaurangtjänster
Du som är kund i Martin & Servera-gruppen får 20% rabatt på provisionen i 6 månader och tre gratis premium push-notiser till Karma användare under de första 3 månaderna.
Martin & Servera är en stor aktör och supporter till restaurang- och storköksbranschen. Att medverka i branschprojekt och stödja utvecklingen i restaurang- och storkökssektorn är naturligt för oss.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.