”Hej! Mitt namn är Anna och jag är en chatbot. Jag finns här för att hjälpa dig när mina kollegor inte är på plats.” Det här meddelandet har besökare på vår e-handel mötts av i vår chatt efter kontorstid sedan någon månad tillbaka.
I nuläget ger Anna våra besökare vägledning inom bland annat reklamationer, beställningar och e-handelsfunktioner som exempelvis användarinställningar.
Antingen svarar Anna på frågan direkt i chatten eller skickar en länk till en sida i e-handeln där informationen finns eller användaren kan göra sitt ärende.
Totalt har hon hjälpt runt 64 procent av de chattar hon hanterat. I de fall Anna inte lyckats hjälpa kunden vidare har det rört sig om varierande frågor som hon inte lärt sig än. Anna tränas av våra e-handelsspecialister genom att man går igenom de frågor hon har fått och tittar på svaren hon ger. Det gör att hon lär sig att svara på fler och fler frågor för varje dag som går.
Så nästa gång du besöker martinservera.se efter kontorstid, säg hej till Anna och se om hon kan hjälp dig med något.
Publicerad2020-06-29
Vi rekommenderar
Nyhet
Kom igång med Vera, Martin & Serveras nya röstassistent
Nu har vi släppt den första funktionen kopplat till Vera, Martin & Serveras nya röstassistent via Google Home.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.