I dagarna inleds ett experiment tillsammans med ett 20-tal kunder till Martin & Servera Restauranghandel. Syftet är att ta reda på hur digital leveransavisering ska fungera för att det ska ge största möjliga nytta för kunderna.
I ett första steg handlar det om att testa funktionalitet och olika kommunikationsalternativ för att i samarbete komma fram till den lösning som är bäst för kunderna.
"För oss är kundupplevelsen central. Vårt mål är att bygga riktigt bra digitala tjänster som hjälper kunderna i vardagen", berättar Irene Waldemarson, vd Martin & Servera Restauranghandel.
Olika tekniska lösningar, servicealternativ och olika former av kommunikation kommer att testas med kunderna under experimentet. På det sättet skapas en digital tjänst som möter vardagens utmaningar i restaurangköken.
"Kunderna vet bäst vad som fungerar för köken. Därför är det naturligt att involvera dem tidigt", säger Håkan Ekmyr, transportchef och projektdeltagare.
Testerna omfattar till att börja med ett tjugotal kunder i Stockholmsregionen på utvalda leveransturer.
Läs mer om leveranser
Vi rekommenderar
Hållbarhet
Hållbara leveranser
Att transportera varor tillhör vår kärnverksamhet. Varje dag, året runt, tar vi ansvar för att kunderna får just de varor de behöver till sina verksamheter. Att vi då arbetar för att minska vår miljöpåverkan, bland annat genom minskning av bränsleförbrukning och utsläpp från våra egna transporter, är en självklarhet.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.