"Galateas relativt korta berättelse från pionjär till en av de ledande dryckesleverantörerna på marknaden grundar sig i ett ivrigt nytänkande och ett stort engagemang för en rikare dryckeskultur. En attraktiv e-handel är något kunderna efterfrågar och den är ett viktigt steg i vår utvecklingsresa för att bli branschens bästa dryckespartner", säger Mats Folkeson, vd Galatea.
Idag slås de digitala portarna till nya Galatea.se upp. Ambitionen är att sajten ska vara inspirerande och ett viktigt verktyg som förenklar dryckeshandel och ökar kunskapen om drycker – både på restaurangen och hemma.
För krögare och dryckesproffs på restauranger och barer blir den dagliga driften betydligt enklare i och med att de nu får en mängd smarta och digitala funktioner för beställning, produktinformation och leverans.
Privatpersoner kan få sina favoritdrycker kombinerade med maträtter och smaker, de kan få de bästa pubtipsen och de guidas rätt i Systembolagets stora sortiment.
"Vår ambition är att skapa Sveriges bästa e-handel och digitala mötesplats för restaurangbranschen och för dryckesintresserade privatpersoner", säger Mats Folkeson.
- Galateas e-handel är byggd på plattformen Intershop och har utvecklats i samarbete med Accenture Interactive och Top of Minds. Det är samma plattform och teknik som Martin & Servera framgångsrikt använt under flera år.
- E-handeln är endast för kunder i restaurangbranschen. Privatpersoner länkas via sajten vidare till Systembolaget för köp.