Ny funktionalitet med Google Assistent
I praktiken betyder det att kunderna kan lägga till artiklar till en lista inför beställning och samtidigt fortsätta sitt arbete i restaurangköket utan att behöva ta fram mobil eller dator. Planen är att lansera funktionen för samtliga kunder under 2019.
”Kunden kan, bara genom att använda rösten, förbereda beställning av varor samtidigt som hen har händerna i grytorna. De slipper kladda ner telefoner och datorer, eller bara hoppas på att de senare ska komma ihåg vad det var som behövde beställas. Kul när ny teknik kan användas för att underlätta kundernas vardag”, berättar Michel Lindahl, projektledare hos Martin & Servera.
Det här projektet genomförs i samarbete med design- och innovationsbyrån Fjord Interactive.
Ny teknik revolutionerar dialogen mellan företag och kund
Vi har en e-handel i framkant när det gäller både funktionalitet och ny teknik och investerar stort i fortsatt utveckling. Målet är att e-handeln ska göra livet enklare för dig som kund och alltid kännas aktuell, tillgänglig och användbar. Vi lanserar löpande nya funktioner och tjänster – ofta, som i fallet med Google Assistent, i tätt samarbete med kunder.
E-handeln är ett mycket viktigt arbetsverktyg för många av våra kunder. Idag går över 60 % av försäljningen via e-handel.
”Röststyrning innebär ett teknikskifte som kan komma att revolutionera dialogen mellan företag och kunder. Därför känns det bra att kunna vara tidigt ute med att utforska möjligheterna med den nya tekniken”, säger Erik Hjort, chef e-handel på Martin & Servera.
”I restaurangköket är fördelarna med röststyrning många, så vi ser verkligen fram emot testkundernas feedback och önskemål om nya röststyrningstjänster framöver. Det här är ett nytt och spännande sätt att kommunicera med kunderna och det ställer också nya krav på oss”, fortsätter Erik.