Få koll på dina leveranser med Martin & Servera-appen
Med Martin & Servera-appen får du en samlad bild över dina leveranser, notiser med aktuell leveransstatus och information om eventuella ändringar i din order. Genom att förenkla, frigöra tid och skapa trygghet, vill vi att du ska kunna fokusera på det du gör bäst.
Med appen kan du se om du har en leverans på gång, när den beräknas komma och om något ändrats i din order. För varje händelse kopplad till dagens leverans får du en notis, så att du har full koll.
För att kunna logga in och se information om dina leveranser behöver du ha ett inlogg till vår e–handel och vara kopplad mot vårt transportplaneringssystem¹. Har du frågor kring inloggning och ditt konto? Kontakta oss på ehandel@martinservera.se så återkopplar vi så fort vi kan.
Ladda ner appen
Vi rekommenderar
Ladda ner i Appstore
Vi rekommenderar
Ladda ner i Google Play
Nyhet! Inventera snabbt och enkelt med Martin & Servera-appen
Tillhör du en av dem som fortfarande inventerar på penna och papper? Med Martin & Servera-appen gör vi det enkelt för dig att inventera med mobilen. I appen hittar du ett enklare flöde som hjälper dig med det mest väsentliga.
Genom att inventera varje månad får du en klar bild av din verksamhet och ditt lager. Du kan bättre hushålla med resurser och hitta sätt att minska både kostnader och svinnet.
Är du i behov av en mer komplex inventeringslösning? Vår webbinventering hjälper dig som har flertalet enheter och gör en utförlig inventering.
Orderlista och ändringar kopplade till dina leveranser
Via knappen Orderlista, som du hittar i anslutning till dina leveranser , får du en fullständig överblick över din order. Här kan se vad du har beställt och vad du får levererat. Du kan se om en artikel har ersatts och med vad. Här ser du också om en vara inte levereras alls.
Vill du bara se eventuella ändringar i din order? Då väljer du Ändringar i order. Här du får en snabb överblick över artiklar som av någon anledning delvis levererats eller inte kunde levereras alls med denna order.
Planerade leveranser och historik
I appen kan du också se planerade och redan genomförda leveranser. Under fliken Planerade ser du vilka dagar du har kommande leveranser och vad du har beställt till dessa leveranstillfällen.
Under fliken Levererade kan du se din order- och leveranshistorik för de senaste fyra veckorna. Du kan se vilken tid leveranserna skedde, vad som levererades och om ordern innehöll några avvikelser.
Reklamera snabbt och enkelt i appen
Saknar du något i din leverans eller är en vara skadad? Gör din reklamation direkt i appen! Gå till den order* reklamationen gäller och klicka på knappen Reklamera vara. När du valt vilken produkt du vill reklamera fyller du i varför du vill reklamera varan, beskriver felet samt tar en bild. Slutför reklamationen och skicka in ditt ärende.
*Du kan endast reklamera varor på ordrar som blivit levererade.
Smarta funktioner som förenklar
Med omtanke om dig och din verksamhet kommer vi framöver att fylla på med nya smarta funktioner som effektiviserar och förenklar. Genom att hela tiden underlätta din vardag, vill vi hjälpa dig att göra livet godare för många.
Vi ses i appen och vid nästa leverans! (test cache2) (test cache3)
Frågor och svar
På sidan Frågor & svar har vi under rubriken Martin & Servera-appen samlat svar på de vanligaste frågorna vi får. Här besvaras frågor som hur du kommer i gång, hur de olika funktionerna fungerar och vad du gör om något saknas i din order.
(test cache3)
¹I dagsläget är cirka 65 % av våra kunder anslutna. Utrullning beräknas vara klart till sommaren 2024. Får du leverans via kommunal samdistributionscentral kan du inte använda leveransfunktionerna i appen, samma sak gäller för dig vars verksamhet är belägen på en ö och är beroende av tidtabell för båtfrakt.
Digitala tjänster som underlättar din vardag
Vi rekommenderar
Tjänster
Vi förenklar vardagen för dig i restaurangbranschen
Här hittar du information om Martin & Servera-gruppens erbjudande inom utbildningar, rekrytering, finansiering och andra digitala tjänster.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.