Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background
Annonsering i sociala medier och på Google
GastroMerit

Annonsering i sociala medier och på Google

Logga in innan du trycker på boka för att betala med faktura.

Kursinformation

Något gick fel när kurserna hämtades.
GastroMerit

Streamad utbildning - annonsering i sociala medier och på Google

Genom Google och sociala medier kan vi skräddarsy våra målgrupper, och med små medel nå fram till precis rätt personer. I den här streamade kursen får du lära dig strategier för digital annonsering, med fokus på Google och Meta (Instagram och Facebook).
Genom Google och sociala medier kan vi skräddarsy våra målgrupper, och med små medel nå fram till precis rätt personer. I den här kursen får du lära dig strategier för digital annonsering, med fokus på Google och Meta (Instagram och Facebook).
Annonsering i Google sker främst kopplat till sökord. Om någon söker på “hotell Kristianstad” eller “vinprovning Norrköping”, då kan vi betala för att komma högst upp bland sökträffarna. Annonsens pris beror på hur populärt sökordet är just då; det är dyrare att köpa sökordet julklapp i december än i januari. Därför gäller det att hitta sökorden som ger bäst värde för pengarna.

I kursen går vi igenom hur man gör en sökordsanalys och hittar rätt sökord. Vi tittar i Googles system för annonsköp, och går igenom olika inställningar och format för att sätta upp annonser. Vi visar också hur du kan följa upp resultaten.

För sociala medier fungerar annonseringen lite annorlunda. Här ställer vi in målgrupp, och sedan behöver vi skapa ett innehåll som gör dem sugna att klicka och läsa vidare. Bilder har en större betydelse på sociala medier.

Här kikar vi på Meta Business Suite, som är företagssidan för Instagram och Facebook. Vi går igenom hur verktyget är uppbyggt, och vad man bör tänka på för att nå fram till målgruppen, samt hur du följer upp annonsresultaten.

Kursen riktar sig till er som har en hemsida och Facebook och/eller Instagram, men vill växla upp genom att köpa annonser.
Förbered dig gärna genom att skapa konto och koppla kontokort till Google Ads och Meta Business Suite.

Kursinnehåll

  • Strategier för digital annonsering
  • Sökordsanalys
  • Annonsera i Google
  • Annonsera i Meta (Facebook/Instagram)
  • Följa upp annonser
Johan

Kursledare: Johan Klasson

Johan är kommunikationsstrateg och utbildare med drygt 15 års erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation på olika mediebyråer. Johan är specialist på köpt annonsering i digitala medier och har stor vana av att skapa och optimera annonser i Google och sociala medier, för att nå fram till rätt målgrupp till ett så bra pris som möjligt. Dessutom utbildar han i projektledning samt analys/uppföljning. Johan drivs av att jobba och utvecklas tillsammans med människor.

Se fler kurser

GastroMerit

Mat och dryck i kombination

Välkommen till en givande introduktions- och inspirationsdag i hur man kombinerar mat och dryck. Ovärderlig kunskap att ha om du jobbar med mat och dryck.
GastroMerit

Kreativa luncher

Här får du tips, recept och kreativa infallsvinklar som hjälper dig att utveckla nya rätter till din lunchrestaurang. Utgångspunkten är grönsaker och konsten att laga mat som håller riktigt hög kvalitet till en rimlig kostnad.
GastroMerit

GastroMerits diplomutbildningar – Unika för branschen

Vi erbjuder tre omtyckta och professionella diplomutbildningar: diplomerad kökschef, diplomerad Restaurant Manager och sommelier.
GastroMerit

Köksekonomi

Vill ni veta hur ni ökar lönsamheten för er meny och få insikt i hur man ska prissätta sina rätter för att få önskad lönsamhet? Den här kursen går igenom delar som kalkylering, prissättning, menyplanering och menyoptimering.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.