Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background
GastroMerit

Kurs – Ny som chef – Tvådagars chefsutbildning

Kursinformation

Längd: Två heldagar

Pris: 5950 kr exkl moms
Boka

Stockholm   21-22/8 2018
    16-17/10 2018
    15-16/11 2018
    16-17/1 2019
    13-14/3 2019
    21-22/5 2019
Umeå   18-19/3 2019
Malmö   8-9/4 2019
Bra ledarskap är en förutsättning för att lyckas på kort och lång sikt, speciellt i hotell- och restaurangbranschen, där du konkurrerar om både gäster och personal.

Det här är en ledarskapsutbildning där du får insikt i vad som är ett genomtänkt ledarskap och hur du bygger upp ett förtroende hos dina medarbetare. Vi fokuserar på ditt ledarskap, din relation till dina medarbetare samt ger dig förståelse för arbetsgivarrollen.

Nivån är anpassad så att du, som är ny som chef, ska få ut maximalt av kursen. Du får insikt i betydelsen av motivation och delaktighet. Du får de grundläggande ledarskapsverktyg som krävs för att du ska kunna leda en grupp effektivt, till exempel delegera uppgifter, följa upp genomförda uppgifter, motivera och ge konstruktiv feedback. Du får även förståelse för motivation och hur du förstärker samarbetet i en grupp. Ledarskapskursen ger dig ett ökat självförtroende i din nya roll som chef.

Ledarskapsutbildningen vänder sig till dig som ska bli chef eller är ny som chef och vill utveckla ett personligt ledarskap och en professionell förmåga att leda grupper.

Kursinnehåll

  • Förhållningssätt för ledare och chefer – vilka förväntningar finns i en grupp
  • Grundläggande förståelse för arbetsgivarrollen
  • Effektiv kommunikation
  • Delaktighet – skapa engagemang i en grupp
  • Coachningssamtal – hur motiverar man duktiga medarbetare i vardagen
  • Delge beslut och negativa besked på ett professionellt sätt
  • Konstruktiv feedback
  • Mötesteknik
  • Praktiska situationsövningar med olika förutsättningar med personlig återkoppling
  • Grunder konflikthantering – metoder för att förebygga och lösa konflikter

Kursledare: Fia Westerberg

Kursledare Fia Westerberg är vd och ägare av Service Academy Scandinavia, ett av Sveriges främsta företag inom ledarskap och serviceutveckling. Fia är expert på att utveckla individer och organisationer och att skapa en långsiktig, bestående servicekultur som förbättrar kundernas resultat och konkurrenskraft.

Kursledare: Unn Berry

Unn Berry har lång erfarenhet av, och ett brinnande intresse för utveckling av människor och organisationer. Hennes specialistområden är utbildning och utveckling inom service och ledarskap i syfte att hjälpa företag att stärka sin servicekultur och därigenom även sin konkurrenskraft. Unn arbetar också med utbildningar inom grundläggande pedagogik och presentationsteknik för bland annat interna handledare och instruktörer.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.