Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background
Grundläggande service- och restauranghantverk
GastroMerit

Grundläggande service- och restauranghantverk

Kursinformation

Längd: En heldag, ca kl. 10.00-17.00

Pris: Enligt offert

Plats: Vi kan vara på plats hos er eller i våra lokaler i Stockholm.

Maila oss på:
gastromerit@martinservera.se

GastroMerit

Utveckla restaurangens servicenivå

Under denna kurs kommer vi att gå igenom vikten av att skapa en regisserad föreställning samt hur vi genomför den. Det gör vi för att vi ska kunna jobba mot målet att ha 100 % nöjda gäster och personal som ser en utveckling i sitt arbete och stannar med oss under längre period.
Skräddarsydd utbildning
Vill du lära dig grunderna i modernt service-, värdskap och matsalsarbete? Vi skräddarsyr ett upplägg för dig som passar er verksamhet och ert sätt att arbeta för ett bra serviceskap. Servering är så mycket mer än att sätta en tallrik framför gästen. Arbetet bottnar i många regler och traditioner som ligger till grund för arbetet i den moderna matsalen.

God service handlar om att skapa en helhetsupplevelse för gästen, vilket är minst lika viktigt som att maten ska vara god och vällagad. Moment som genomförs av servicegivaren framför gästen förhöjer upplevelsen och är en förlängning av kökets arbete. Service handlar också om detaljer och förfinad prestation.

Under den här kursdagen varvas både teori och praktik. Vi går igenom hur du kan skapa en intressant upplevelse för gästen, genom att till exempel genomföra vissa moment vid bordet. Du får konkreta råd om hur du kan vässa servicedetaljerna för att skapa en förfinad prestation.

Du lär dig även baskunskaperna i matsalsarbete på restaurang och hur du kan uppnå en hög lägsta nivå, vilket skapar jämnhet i servicearbetet och bidrar till att lyfta kökets arbete.

Kursen i servicearbete vänder sig till dig som vill lära sig grunderna inom matsalsarbete och service för att skapa en totalupplevelse runt måltiden.

Kursinnehåll

  • Baskunskaperna i servicearbetet
  • Moment som lyfter gästens upplevelse
  • Så skapar du en hög lägsta nivå

Kursledare: Mercedes Bachelet

Mercedes Bachelet är General Manager och sommelier för Adam/Albins restauranger i Stockholm, samt driver det egna restaurangkonsultbolaget Bachelet Consulting. Mercedes har arbetat i ledande positioner inom restaurang och hotell i cirka 20 års tid. Hon har bland annat arbetat för Mathias Dahlgren, Nobis Gruppen, F12 Gruppen med flera. Mercedes är också en flitigt anlitad föreläsare, konferencier, projektledare och jurymedlem som under sina år i branschen gjort allt från att nyöppna åtta restauranger, drivit vinbar, liksom projektlett stora matfestivaler. Hon brinner för service och värdskap, samt älskar planering.

Se alla service- och ledarskapsutbildningar

GastroMerit

GastroMerits service- och ledarskapsutbildningar

Bra ledarskap, varmt värdskap och inspirerad personal hjälper dig till ökad lönsamhet i din verksamhet.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.