Vill du öka kundnöjdheten och bli bättre på att möta dina kunders förväntningar? Kursen vänder sig till dig som arbetar inom café och restaurang och vill höja nivån på verksamhetens service och bemötande.
Att ha nöjda och glada gäster som kommer tillbaka och som rekommenderar er till alla sina vänner, är det mål alla har som jobbar med service. Det är ofta högt tempo och arbetstimmarna kan minst sagt vara intensiva.Det är viktigt att ge alla medarbetarebra förutsättningar för att kunna ge den bästa servicen och bemötandet vi bara kan. Du får lära dig hur du på bästa sätt gör så att kunden känner sig sedd och fården service som den förväntar sig under sitt besök hos dig.
Kursen vänder sig till dig som vill lära dig grunderna och kanske är ny branschen. Driver du en säsongsrestaurang med många nya medarbetare kan det vara ett utmärk tillfälle att låta den nya personalen få en grundutbildning i service och bemötande innan säsongen startar.
Moment som ingår i kursen:
Synsätt i kundbemötande
Kundfokus
Var steget före
Kunder är olika
Kommunikationens abc
Grunder i kommunikation
Kroppsspråk
Aktivt lyssnande
Proaktivitet och påverkan
Konsten att undvika missförstånd
Bjud på din kunskap
Kundlojalitet och problemlösning
Våga fråga
Hjälp kunden att köpa
Varje avsnitt avslutas med ett antal kontrollfrågor som måste bli godkända för att du ska ta dig vidare till nästa delmoment. När du gått igenom alla kapitel avslutas kursen med ett kunskapstest.
Vi rekommenderar
Webbkurs i feedback och feedbackkultur
”Feedback och feedbackkultur” är en utbildning där du lär dig teknik och synsätt när det kommer till konstruktiv feedback och du får tips kring hur du kan agera i olika situationer.
Med vår diplomerade utbildning till Restaurant Manager får du kunskap och verktyg för hur du driver en framgångsrik restaurangverksamhet. Kursen vänder sig till dig som är, eller vill bli krögare, till restaurangchefer, köksmästare eller dig som har personalansvar och annan ledarroll.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.