I restaurangen arbetar vi utifrån mjuka värden och att se gästen är ledordet. För att kunna utveckla de mjuka värdena måste vi ha en bra grundplan. Vi måste förstå målet och jobba på samma sätt. Detta är inte något som sker per automatik, utan många restauranger drivs idag mer på känsla än utifrån en plan. Det är lätt att upplevelsen spretar beroende på vem som har hand om gästen eller vilka som jobbar tillsammans för kvällen. För att kunna utveckla din produkt samt inspirera medarbetare att vilja jobba långsiktigt, krävs både en tydlig plan och målsättning.
Denna kurs vänder sig till dig som har en ansvarstjänst inom restaurang, hotell och café samt vill utveckla och säkerställa er produkt och skapa rätt förutsättningar för att er personal ska kunna leverera enligt era uppsatta mål.
Kursinnehåll
- Så vi bygger en serviceupplevelse och skapar ett manus
- Så skapar du en hög lägsta nivå - jämnhet
- Kunskap och merförsäljning
- Värdskap - de mjuka värdena
- Hur stärker jag mitt ledarskap/Hur får jag med mig hela personalen
- Målsättningar
- Klagomålshantering/Hur räddar vi gästens upplevelse
Kursledare: Mercedes Bachelet
Mercedes Bachelet är General Manager och sommelier för Adam/Albins restauranger i Stockholm, samt driver det egna restaurangkonsultbolaget Bachelet Consulting. Mercedes har arbetat i ledande positioner inom restaurang och hotell i cirka 20 års tid. Hon har bland annat arbetat för Mathias Dahlgren, Nobis Gruppen, F12 Gruppen med flera. Mercedes är också en flitigt anlitad föreläsare, konferencier, projektledare och jurymedlem som under sina år i branschen gjort allt från att nyöppna åtta restauranger, drivit vinbar, liksom projektlett stora matfestivaler. Hon brinner för service och värdskap, samt älskar planering.