/Service i världsklass (värdskap, service och gästkommunikation)
GastroMerit
Värdskap, service och gästkommunikation
Logga in innan du trycker på boka för att betala med faktura.
Kursinformation
Något gick fel när kurserna hämtades.
Att arbeta med värdskap och service på hotell och restaurang, kan vara det roligaste som finns! Den här kursen vänder sig till dig som arbetar med service inom hotell och restaurang.
Inspirationsdagen är till för dig som vill hitta passion i teamet, gemensam vision för verksamheten och en service som gör att gästerna kommer tillbaka om och om igen. Nöjda gäster kommer tillbaka. Som medarbetare är du avgörande för att restaurangen eller hotellet du jobbar på ska lyckas. Gästen känner av om sammanhållningen i teamet är bra, det smittar av sig till gästerna som får en bra upplevelse vilket leder till merförsäljning. I den här kursen fokuserar vi på att sätta gästen i fokus, skapa kundnöjdhet och få kunderna att vilja komma tillbaka.
Kursens innehåll
Bli en stjärna på merförsäljning, hur rekommenderar du dryck till mat
Det bästa värdskapet
Var påläst om meny, dryckeslista och stället du jobbar på
Vikten av att vara en lagspelare. Respekt och sammanhållning
Yrkesstolthet och passion att brinna för det du gör
Kunskap leder till säkerhet som leder till arbetsglädje och det smittar av sig i teamet, hur du kan bidra som medarbetare
Ge det lilla extra, personlig och vänlig service från hjärtat
Hur skapar vi ambassadörer och återkommande gäster
Släpp aldrig en missnöjd gäst från din restaurang
Varför kommer inte vissa gäster tillbaka
Kursledare
Anna Benediktsson är restaurangchef och sommelier för Sandhamns Seglarhotell. Anna har arbetat i ledande positioner inom restaurang och hotell i Stockholm ca 30 års tid. Hon har skapat sig en stor bredd då hon både har jobbat på kvarterskrog, finkrog, festvåning, stora hotellkedjor, kursgårdar, anrik herrklubb och säsongskrog. Anna brinner för att leverera gästen den bästa upplevelsen. Hon gillar att jobba i service och är en duktig sommelier . Med många års erfarenhet som restaurangchef brinner Anna för att få ihop ett team som trivs ihop och levererar upplevelser utöver gästernas förväntan.
Se fler utbildningar
Vi rekommenderar
GastroMerit
Streamad utbildning - Ny som chef
Bra ledarskap är en förutsättning för att lyckas på kort och lång sikt, speciellt i hotell- och restaurangbranschen, där du konkurrerar om både gäster och personal. Här får du som är ny som chef de grundläggande ledarskapsverktyg som krävs för att du ska kunna leda en grupp effektivt, till exempel delegera och följa upp uppgifter, motivera och ge konstruktiv feedback.
Stig in med självförtroende i framtidens kök - anmäl dig till GastroMerits diplomerande kökschefsutbildning. Ta dina kunskaper till en helt ny nivå inom restaurangbranschen.
Planera event och catering: från idé till nöjd kund
Vill du lära dig att professionellt strukturera och genomföra varje steg av ett event – från kundmöte till fakturering? Då är den här kursen perfekt för dig.
Du har artiklar i kundvagnen. Byte av datum innebär att hela ordern får ett nytt leveransdatum.
Det kan även innebära att de artiklar du har i kundvagn får ett nytt pris pga eventuella kampanjer.
Din kundvagn är redan godkänd. För att se order gå till Mina beställningar under Mina sidor.
Det finns artiklar i din kundvagn, vill du gå till den?
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.