Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background

Martin & Servera-gruppen stöttar restaurangbranschen i unikt samarbete med leverantörer

Martin & Servera-gruppen stöttar restaurangbranschen i unikt samarbete med leverantörer
Tillsammans med utvalda leverantörer väljer Martin & Servera-gruppen att satsa för att stötta restaurangbranschen i en tuff tid. Genom annonsering på mer än tusen digitala stortavlor över hela Sverige och en bred kampanj i sociala media uppmanas alla privatpersoner att köpa frukost, lunch och middag från sin lokala restaurang under parollen #stöttadinlokalarestaurang. Medverkande leverantörer är Arla, Carlsberg Sverige, Dalsjöfors, Feldt’s, Guldfågeln, SallaCarte och Zoégas.

”Vi vill genom detta gemensamma initiativ stötta restaurangbranschen på bred front genom att inspirera privatpersoner att köpa mat för avhämtning från sin lokala restaurang eller café. Vi vill alla se en levande restaurangbransch även när pandemin är över – och då behöver vi agera nu”, säger Kristina Ossmark, kommunikationsdirektör på Martin & Servera.

Restaurangerna har, sedan coronapandemin startade, gjort allt de kan för att motverka smittspridning och samtidigt rädda sina verksamheter. Med stor kreativitet och god anpassningsförmåga har de arbetat enligt myndigheternas riktlinjer och restriktioner.

Därför har Martin & Servera-gruppens bolag, tillsammans med antal leverantörer, tagit initiativet till en rikstäckande kampanj för att stötta restaurangbranschen. Medverkande leverantörer är Arla, Carlsberg Sverige , Dalsjöfors, Feldt’s, Guldfågeln, SallaCarte och Zoégas.

Med start under första veckan i februari syns budskapet #stöttadinlokalarestaurang på digitala stortavlor över hela Sverige. 

”Samarbetet med leverantörerna är inspirerande. Tillsammans blir vi starka och kan hjälpas åt att stötta den bransch vi alla verkar i”, säger Kristina Ossmark. 

Kostnadsfria webbinarier

I satsningen ingår också en serie med tre kostnadsfria webbinarier som ska inspirera och ge framtidstro för restaurangbranschens aktörer. Det första avsnittet sänds den 4 februari på martinservera.se.

Tareq Taylor är moderator för webbinariet. Bland gästerna finns Desirée Jaks från nyöppnade Spesso, Klas Lindberg från Portal, Jörgen Engdahl från Restaurang Hunger och Törst i Umeå och Majed Lahdo från Pappa Grappa i Norrköping. Mercedes Bachelet, general manager och sommelier på Adam och Albin berättar om hur man skapar en grym upplevelse för restauranggästen och Lennart Wallander från Food & Friends trendspanar om restaurangbranschen 2.0 efter pandemin.

”Vi ser gärna att alla är med och stöttar sin lokala restaurang och delar budskapet vidare i sina egna flöden i sociala media #stöttadinlokalarestaurang”, säger Kristina Ossmark.

Läs mer om #stöttadinlokalarestaurang

Inspiration

Stötta din lokala restaurang

Vi inom Martin & Servera-gruppen hittar nya samarbeten och vägar för att stötta restaurangbranschen under denna svåra period. På digitala stortavlor över hela Sverige uppmanar vi alla att köpa avhämtning under parollen #stöttadinlokalarestaurang. Samtidigt arrangerar vi en serie webbinarier och en kampanj i sociala medier.
Inspiration

Webbinarium: Efter pandemin – restaurang 2.0

Hur kommer restaurangbranschen vara efter pandemin? Vad längtar vi och våra gäster efter när det är dags att öppna upp igen och vilka trender ser vi runt hörnet?
Tillsammans med Tareq Taylor samt flera andra intressanta kockar och gäster kan du stanna upp en stund och tanka ny energi med vårt kostnadsfria webbinarium Efter pandemin – restaurang 2.0.
Publicerad2021-01-28

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.