Klicka på inloggningsfliken uppe i högra hörnet på sidan och länken "Glömt dina inloggningsuppgifter?". Följ instruktionerna, så skickas ett mail med information så att du kan logga in.
För att kunna beställa från oss krävs ett gemensamt samarbetsavtal. Antingen fyller du i vårt bli kund-formulär här på hemsidan och blir sedan konktad av en säljare hos oss. Eller så kontaktar du ditt närmaste säljkontor via telefon för mer information och för att få tala med en säljare.
Du kan självklart be om besök av en säljare som i detalj kan berätta mer om Martin & Servera och vilka möjligheter till samarbetslösningar som erbjuds.
Är du distributionskund till oss så kan du fylla i formuläret på den här sidan.
Du som enbart har kundkort hos Martin & Servera Restaurangbutiker kan inte använda dig av Martin & Serveras e-handel i dagsläget.
Både du som driver företag och förening och du som privatperson kan bli kund hos vårt systerföretag Martin & Servera Restaurangbutiker. Du ansöker enkelt och kostnadsfritt om att bli kund på deras hemsida.
Observera att du inte kan använda Martin & Serveras e-handel som kund till Martin & Servera Restaurangbutiker. Priser och sortiment skiljer även mellan de två företagen.
För att kunna beställa från oss krävs ett gemensamt samarbetsavtal. Antingen fyller du i vårt bli kund-formulär här på hemsidan och blir sedan konktad av en säljare hos oss. Eller så kontaktar du ditt närmaste säljkontor via telefon för mer information och för att få tala med en säljare.
Du kan självklart be om besök av en säljare som i detalj kan berätta mer om Martin & Servera och vilka möjligheter till samarbetslösningar som erbjuds.
Här hittar du kontaktuppgifter till ansvariga inom respektive produktslag.
Vad kul att du är intresserad av att jobba hos oss!
Sidan Jobba hos oss uppdateras kontinuerligt med nya jobb. Här finns dels lediga jobb för de rekryteringar som pågår just nu, dels en möjlighet för dig att lämna en intresseanmälan för att arbeta hos oss.
Om du har inloggningsuppgifter till vår e-handel hittar du kontaktuppgifter till dina specialistsäljare genom att logga in, gå till "Kontakt & hjälp" och sedan vidare till "Mina specialistsäljare".
Om du inte har tillgång till e-handeln så kan du självklart prata med din ordinarie säljare så hjälper hen dig att komma i kontakt med rätt person.
Självklart! Du kan välja mellan att beställa via vår e-handel (inklusive EDI och talsvar) eller genom att kontakta din säljare som tar emot din order per telefon.
Nej det kan du tyvärr inte, men du kan enkelt lägga din order via vår e-handel.
E-handeln är öppen nästan dygnet runt.
Undantagen är måndag-fredag samt söndag mellan klockan 02:00-03:00 och lördag mellan klockan 02:00-06:00.
Vad kul att du vill börja handla digitalt! Är du distributionskund till oss (du är kund idag och får dina varor levererade) så kan du använda detta formulär så hjälper vi dig så snart som möjligt.
Du som enbart har kundkort hos vårt dotterbolag Martin & Servera Restaurangbutiker kan inte använda dig av Martin & Serveras e-handel i dagsläget.
Klicka på länken "Glömt dina inloggningsuppgifter?" på inloggningssidan för e-handeln. Följ instruktionerna, så skickas ett mail med information så att du kan logga in.
Martin & Serveras webbplats är anpassad för att ge bästa möjliga användarupplevelse, oavsett om du använder dig av en dator, en surfplatta eller en smartphone.
Alla funktioner på webbplatsen finns med i samtliga enheter, men kan upplevas på olika sätt.
För bästa upplevelse av webbplatsen rekommenderas IE9 eller senare, Chrome, Firefox och Safari.
Vad roligt att du vill veta mer! På den här sidan hittar du information om vår e-handel och dess funktioner.
Klicka på knappen "LOGGA IN" som finns högst upp till höger på den här sidan.
Om du har glömt användarnamn och/eller lösenord till e-handeln, så klickar du på den gröna knappen Logga in högst upp till höger på denna sida.
I rutan som dyker upp kan du välja att klicka på länken "Har du glömt ditt lösenord?" alternativt "Har du glömt ditt användarnamn?".
Fyll i uppgifterna och klicka OK, så kommer du att motta ett mail från oss med instruktioner om hur du går vidare.
Sedan augusti 2017 så har inventeringen flyttat in i e-handeln. Det betyder att du numera använder samma inloggningsuppgifter som du har till e-handeln, även när du ska inventera. Om du glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt genom att klicka på länken "Glömt dina inloggningsuppgifter?" på inloggningssidan.
För att du ska få möjlighet att verkligen bekanta dig med tjänsten Kalkylering & inventering erbjuder vi en gratis provperiod på 60 dagar.
Gäller enbart dig som inte har tjänsten eller inte testat den tidigare. Fyll i formuläret på denna sida.
Har du tidigare använt dig av eller testat tjänsten och vill ansluta dig igen? Kontakta oss så hjälper vi dig. Kontaktuppgifter finner du längst ner på denna sida.
Martin & Serveras sortiment omfattar ungefär 50 000 artiklar, varav ungefär hälften är lagerlagda artiklar.
Vi och våra dotterbolag levererar allt som köket och matsalen behöver; kolonial och djupfryst, färskvaror (kött, chark, ost och mejeri), frukt och grönt, vin, sprit och öl samt restaurangutrustning och non food (förbrukningsvaror, engångsartiklar, hygien och kemtekniskt).
Läs gärna mer om dotterbolagen i koncernen.
Martin & Serveras sortiment består av runt 50 000 artiklar. Sortimentet utvecklas och förändras löpande, vilket gör en heltäckande sortimentskatalog alltför omfattande.
I vår e-handel hittar du en stor del av sortimentet.
Om du inte hittar det du söker här på hemsidan, kontakta ditt lokala säljkontor eller din personliga säljkontakt, för mer information.
Om du har ett inlogg till vår e-handel så hittar du enkelt innehållsförteckningen genom att söka på artikeln i sökrutan längst upp på sidan. När du är inne på en artikel så hittar du där en länk till Dabas.
Om artikeln inte finns med i e-handeln kan du gå direkt till Dabas och söka efter artikeln via produktdatabasen.
Om du inte hittar den artikel du söker, kontakta gärna ditt lokala säljkontor eller din personliga säljkontakt.
Tyvärr har vi ingen möjlighet att sammanställa den informationen i en lista. För 100 % säker information måste du läsa innehållsförteckningen på kartongen. Informationen finns även på de flesta produkter som är kopplade till Dabas. Om du har tillgång till Martin & Serveras e-handel så hittar du en direktlänk till Dabas på varje artikel, annars kan du söka på artikeln direkt på deras hemsida.
Martin & Servera har idag inga produkter som avsiktligt innehåller GMO och vi är skyldiga att aktivt informera dig som kund innan en sådan produkt skulle kunna levereras. Här kan du läsa vår GMO-policy.
Ring till kundtjänst eller växeln för det lager som du får dina varor levererade ifrån. De hjälper dig att komma i kontakt med transportavdelningen.
Växelnummer till våra lager:
Enköping: 0171-16 63 00
Halmstad: 035-18 30 00
Norrköping: 011-20 29 00
Umeå: 090-17 16 00
På kontakt- och hjälp-sidan publicerar vi även information om förseningar som drabbar flera kunder (t.ex. på grund av avspärrningar, större sportevenemang och liknande.)
Kontakta kundtjänst på den lagerort dina varor levereras från (Enköping, Halmstad, Norrköping eller Umeå).
Kontakta kundtjänst på den lagerort artikeln levererats från (Enköping, Halmstad, Norrköping eller Umeå).
Om du har tillgång till vår e-handel så loggar du in och går till "Mina sidor". Här ifrån går du vidare till Reklamation för att enkelt lägga in ett ärende via reklamationsformuläret.
Du kan också kontakta kundtjänst om du har synpunkter på den artikel du har fått levererad.
Ja, sedan hösten 2017 erbjuder vi den möjligheten på alla våra lagerorter. Är du kund till oss kontaktar du din personliga säljare för att få hjälp att komma igång.
Här kan du läsa mer om våra lördagsleveranser.
Om du får pappersfaktura idag men vill gå över till PDF-faktura, kontakta ekonomicenter@martinservera.se.
Sedan 2014 erbjuder vi faktura i pdf-format direkt via e-post. Det innebär en snabbare och smidigare fakturahantering för dig som kund och för oss är det ytterligare ett steg i vårt ständiga arbete med miljöfrågor.
Om du väljer faktura via e-post, EDI, internetfaktura (faktura via internetbanken) eller att betala via autogiro utgår ingen fakturaavgift.
Kontakta Martin & Serveras ekonomicenter på telefonnummer 011-25 92 10.
Om din fråga gäller felaktigheter i fakturabelopp på grund av fel pris eller fel i leverans, kontakta kundtjänst på den lagerort som du får dina varor levererade från.
En debetnota är samma sak som en faktura.
Emballageavgift är redovisning av pant på inköp av exempelvis drycker på burk eller flaska.
Ja, det kan du om returen går tillbaka med vändande bil. Då måste chauffören skriva en retursedel direkt hos dig som kund/mottagare.
OBS!
Inga färskvaror får gå i retur utan att kundtjänst kontaktas. När bilen som levererat lämnat er, måste du alltid kontakta kundtjänst för att göra en retur.
Även vid reklamation av restaurangutrustning gäller särskilda villkor. Varor som direktlevererats kan endast returneras vid fel på varan eller vid annat fel orsakat av Martin & Servera. Sådan retur måste alltid godkännas av Martin & Servera. Retur ska ske i originalemballage.
För att läsa våra fullständiga reklamationsvillkor, klicka här.
Vid frågor om utbetalningar av en kreditering, kontakta Martin & Serveras ekonomicenter på telefonnummer 011-25 92 10.
För kunder med autogiro sätts beloppet in på den förfallodag som finns angiven på kreditnotan. Kunder som betalar vi post- eller bankgiro får själva dra av summan vid nästa betalningstillfälle.
Vid frågor om utbetalningar av en kreditering, kontakta Martin & Serveras ekonomicenter via telefonnummer 011-25 92 10.
Kontrollera om skillnaden är de rabatter som eventuellt dras av i efterhand på fakturan, som leveransvolymrabatt eller teknikorderrabatt.
Generellt gäller att kreditering görs så snart artikeln kommit i retur till oss.
556233-2451
I Martin & Serveras nyhetsbrev får du möta kockar, kunder och intressanta leverantörer. Vi tipsar om aktuella kampanjer, våra senaste filmer och allt annat spännande som händer hos oss! Vi skickar utskicken två gånger per månad.
Du kan alltid avbryta din prenumeration med avregistreringslänken som finns i botten på varje utskick.
I botten av varje e-postskick finns en länk som heter "Vill du uppdatera dina inställningar eller avregistrera från utskick? Klicka här."
Klicka på länken för att uppdatera dina inställningar eller för att avregistrera dig helt och hållet.
Lämna korrekta uppgifter till din distriktsansvarige säljare eller skicka korrekta uppgifter till ditt säljkontor.
Volymrapporten skickas automatiskt till dig som köpt alkohol genom oss under föregående år. Rapporten skickas via e-post i slutet av januari. Om vi saknar din e-postadress får du istället rapporten med post till din leveransadress någon vecka senare.
Hos Folkhälsomyndigheten kan du läsa mer om rapporteringsskyldighet när det gäller alkohol.
Vad avses med mellanklass?
Många kunder undrar vad som avses med mellanklass när de får rapporten. Det är all jäst dryck som tillsatts med sprit, t.ex. portvin, starkvinsglögg och madeira.
Martin & Servera Restaurangbutiker är en specialistverksamhet och ett eget bolag inom Martin & Servera-koncernen. I restaurangbutikerna kan du som har ett företag eller en organisation själv handla. Du hittar butikernas adresser och öppettider på Martin & Servera Restaurangbutikers egen hemsida. Direkt på deras hemsidan kan du också ansöka om kundkort.
På vissa delar av vår webbplats används cookies för att ge dig som besökare tillgång till extra funktioner exempelvis möjlighet att spara lösenord. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator.
Mer information om cookies och hur du undviker dem finns att tillgå på Post- och telestyrelsens webbplats, www.pts.se, och på www.minacookies.se.
På Martin & Servera arbetar vi för att säkerställa att din personliga integritet skyddas i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Vi har därför en policy som fastställer hur dina personuppgifter behandlas och skyddas.
Integritetspolicyn i sin helhet hittar du här.